4½ dl blod

4½ dl blod är jag tappad på idag. Rusade för att lämna blod på min lunchrast. Snabbt var det avklarat och jag 50:- rikare i form av kupong som gäller lite överallt!

image7

Hörde idag att en massa i Danmark fått HIV via blod, och det alldeles nyligen... hoppas verkligen det inte händer i Sverige. Det påstås ju att blodet kollas varje gång. Skulle inte vara så dumt om man skulle kunna få sitt eget blod om man någon gång skulle vara i behov av blod.

Personalmöte på kvällen. Hann ändå en snabbsväng och handla lite reavaror innan vi snabbt som attans slängde ihop middag i form av
Tomatsoppa med extra basilika
Rostade baguetter med vitlök och citronolja
Hackade färska tomater
(sen hade vi även lite rester i form av en laxbit och lite grillade revbenspjäll som fick komplettera upp det hela ännu mera)

Anlände till mötet en minut för sent - säkert med en doft av vitlök runt hela mig. Men mätt och belåten var jag, om än lite stressad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se