Secondhand fynd

Gillar att fynda. Och att det är begagnat gör inte mig något. Bara sakerna är i fint skick.. Eller åtminstone i skick värt att betala begjort pris för.

Förra veckan köpte vi en begagnad radiostyrd ambulans åt sonen. För 15:-. Dessvärre var batteriluckan borta. Och med den även batteripolerna. Efter lite mixtrande och trixande fixade jag en ny batterilucka av ett gammald CSN-kort. Nu återstod att fixa batteripoler. Dessa tillverkades av folie. Och sen gällde det att komma på hur batterierna skulle kopplas för att det inte skulle kortsluta. Även det problemet löstes och ambulansen tutade för fullt, körde både framåt och bakåt och styrningen fungerade - ibland. Det var glappt i själva styrdosan. Så den fick skruvas upp och kablar fick kortas innan allt äntligen fungerade som det skulle.

Lite väl mycket jobb, kan tyckas, för en ambulans. Men sonen blev överlycklig. Och vi hade faktiskt ganska kul när vi funderade över hur vi skulle kunna fixa fordonet.

image11


Idag fyndade jag mera. Två blusar med spets, en långklänning i lite festligare stil, en lång halsduk, en fin låda för tex leksaker och en leksaksorm i gummi för 85:- totalt. Och idag krävdes det inte mer än att tvätta kläderna. Och limma ormen! :-) Den visade sig vara lite skadad mitt på. Men det gjorde inget, den kostade bara 5:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se