Imorgon blir det sagostig

image233


Dags för sagostigen (som jag skrivit om tidigare) med alla barn. Enligt prognosen ska det vara fyra plusgrader men inget regn. Så vi håller tummarna. 35 islyktor är frysna.. eller 25. 10 står fortfarande i hinkar, så vi hoppas dom håller sig hela när vi tippar upp dom imorgon. Så det kommer lysa ordentligt i skogen. Ska köra ut dom med pulka i morgon på förmiddagen. Sen ska vi ut med alla andra saker i skogen :

- en sockerbagare med tillbehör
- en stjärna som fallit ned från himlen
- tomtens brevlåda
- julpaket
- och en klädd gran!

image298
Detta är sockerbagarens pepparkakor.. gjorda av papper och laminerade.


Men dessa sakerna sätter vi ut efter lunch. Och just före två tänder vi alla lyktor. Tomten kommer mot slutet och sen blir det varm saft och pepparkakor till alla barn (och föräldrar). Kommer ha 40 barn att valla runt i mörkret imorgon. Kanske fler, eller några färre... Är det såhär varmt tar jag gitarren på ryggen till alla sångerna vi ska sjunga i skogen. I mörkret. Bland lyktorna. Får heller inte glömma tomteblossen som ska tändas när vi ger oss av in i sagosskogen! :-)

En av lokaltidningarna kommer,
Och rektorn (tror vi).
Skolchefen är inbjuden men hade förhinder. Så hon skulle ev. skicka någon annan.. så kanske förskoleutvecklaren kommer.
Och så kommer några föräldrar (till de barn som egenligen är lediga imorgon)

Jösses.. vad har jag gett mig in på!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Hoppas allt går bra med sagostigen. Skulle så gärna varit med, det verkar så mysigt :)

ha det bra
Ängeln

2007-12-17 @ 18:28:57
Postat av: ewa

Lycka till med sagostigen, det verkar hur mysigt som helst.Vilken upplevelse för barnen.Ibland önskar jag att man fick bli liten igen.
Kram ewa

2007-12-17 @ 22:04:48
URL: http://trollmor.webblogg.se
Postat av: Cia

Ohh den snöiga granbilden påminner väldigt mycket om en fantastisk målning jag såg i Moskva.

2007-12-18 @ 00:38:43
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ewa

Hej Linda, och tack för inlägget på min blogg.
Ett känt ansikte, och din svärmor känner jag mycket väl. Vi gick Italienska-kurs ihop, en gång i världen... *ler* Du får hälsa henne så gott, och kika gärna in igen.

Kram/Ewa

2007-12-18 @ 09:12:25
URL: http://klewaskrypin.blogspot.com
Postat av: evans

Vad roligt det låter! Jag önskar att de kunde hitta på något liknande på sonens dagis. Tomten kommer dit på torsdag i alla fall!

2007-12-18 @ 09:33:39
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se