Jag och gubben har jobbat tillsammans

Idag har mina kollegor varit på kurs. Jag skulle också gå den, var det tänkt. Men sen blev det strul med vikarier och eftersom kursen går igen i februari,eller nåt sånt, så går jag med det andra arbetslaget då istället. Jag jobbar på två avdelningar, så jag är lika nära båda arbetslagen, så mig kvittar det.

Men ensam blev jag ju på avdelningen. En vikarie var beställd och en plusjobbare skulle komma över till mig från andra avdelningen. Plusjobbaren var hemma med sjukt barn. Vikarien var ingen mindre än min egen karl.

Vi har jobbat tillsammans tidigare. Inte många gånger, men nån dag ialla fall. Så det funkar fint. Och det gjorde det idag med.

Skönt. För annars brukar det vara jobbigt att vara ensam ordinarie med vikarier. Man har inte bara barnen att se efter, man måste ju även visa vikarierna hur det funkar på just DET HÄR stället. För det funkar ju inte samma på alla ställen.

Imorgon är som vanligt igen. Alla kollegor på plats. Och dagen före Lucia. Så det blir väl nån typ av genrep av mina två Luciatåg.

Kommentarer
Postat av: therre

Jaha, det var väl inte illa att jobba med karln :) Går er son på samma dagis, för isf var väl han överlycklig? ;)

2007-12-12 @ 10:30:28
URL: http://www.therre.se
Postat av: Ängeln

Skulle nog bli galen av att jobba med min sambo...skulle inte funka. Tur att ni höll sams och inte kärleksgnabbade ;)

Ha en bra dag

Ängeln

2007-12-12 @ 13:50:25
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Zack

Någon gång går väl tror jag men i längden sliter man på varandra skulle jag tro.

Trevlig kväll tjejen :)

2007-12-12 @ 20:33:43
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se