Framkallning av kort

Jag har inte slutat framkalla foton, trots att jag övergick helt till digitalt format för fyra och ett halvt år sedan. Jag framkallar massor av bilder. Tycker inte alls att det är samma känsla att bara titta på bilderna i datorn (eller på TV) . Vissa bilder använder jag i min scrapbooking och vissa har hamnat i "vanliga" album. Nu på senare tid har jag istället börja beställa fotoböcker av det bilder jag inte scrappar.

Detta innebär att en vanligt hederlig fotokopia har jag inte framkallat sedan förra julen, tror jag. (Däremot har jag alltså hunnit med flera fotoböcker.)

Fotokopior brukade jag antingen beställa från Expert eller ett franskt företag jag inte mins namnet på just nu.

Nu skulle jag emellertid skicka in att framkalla julkorten, samt några extra kopior av en fin bild på Lill-bus till mormor och farmor. Men jösses vad Expert hade höjt sina priser.

En liten förstoring på 13*18 brukade kosta ca 9.90 och en i A4 storlek gick på 29:- tror jag. Nu kostade en 13*18 29:- och en A4 kostade hela 44:-. Och ett vanligt 11*15 foto gick på 3.45

Så jag kollade upp några andra och beställde istället från Fuji Direkt. Där kostade en 11*-kopia 0,95. Och eftersom det var så stor skillnad tog vi STORA julkort. Vi lyxade till och och tog 13* (blir väl ca 19 på långsidan va?) och ett sånt gick på 1.95. Dom små förstoringarna kostade bara 4.95. Så trots en frakt på 29 kronor blev det mycket billigare.

Så nu har jag sparat en massa pengar! haha

Kommentarer
Postat av: Kraaam

När jag var yngre knäppte jag upp filmrullar som bara den och att sätta in kort i fotoalbum var nästan som en helig ritual. Det tog nästan hela helgen. Kan sakna det idag...rita skriva klippa klistra. Tänkte samla alla de bästa korten från då till nu - scanna in dem och göra sådan där fotoalbum direkt via internet. På Önskefoto.se är de inte så fruktansvärt dyra heller. Ha en bra dag!!!

2007-11-22 @ 10:32:41
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se