Fyndlördag

image208


Idag har vi varit på en jättestor secondhandmässa som hålls i Luleå två gånger per år. Vi är dit både vår och höst. Och det är alltid lika skoj.

Brukar hitta en hel del roliga saker och det är verkligen en guldgruva när det gäller att hitta bra barnsaker. Skridskor, skidor och spark har vi handlat tidigare. Och är man i behov av barnvagnar eller nåt sånt finns det hur mycket som helst.

Skivor brukar det bli. Och filmer. Ibland nån bok. Har hänt att jag hittat kläder - mest åt lill-bus men även åt mig själv ibland. Köpte en jättefin Cross-jacka förra hösten, som jag använt jättemycket.

I år blev det inte så jättemycket men litegrand.

Köpte tre figurer ur Nalle Puh åt lill-bus till julklapp. Dom ser helt oanvända ut. i storleken ca 35-40cm. Måste ha varit stationerade på en hylla som prydnad. Och med tanke på hur tokig han är i Nalle Puh just nu så blir det perfekt i julklappspaketen.

Sen hittade han själv hela familjen Puh i småversioner som han genast ville ha. Och när priset var satt til 20:- för alla kunde hans farmor inte motstå. Jag kompletterade med en Nalle Puh väska han kan ha dom i!

image209

Maken köpte lite gamla VHS-filmer som ska ut på tradera. Jag hittade en bok som ska läsas till jul åt lill-bus. Ett kapitel om dagen fram till julafton. En CD-skiva vi saknade blev det också...

Fullt nöjda med den svängen! Fast det var mörkt och hemskt att köra hem...

Kommentarer
Postat av: Helen

Tackar :) Har skrivit mkt får några år sedan o även dessförinnan, men det har liksom stoppat upp med den dära värken tyvärr. Men lusten kommer kanske snart tillbaka, hoppas jag.
Så roligt, där skulle jag velat vara! fin väska till alla figurerna :)
Ha en fin kväll.

2007-11-10 @ 18:35:33
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Åh, jag fullkomligt älskar att strosa omkring på second hand ställen. (Har Erikshjälpen här i stan och fyndade en vinteroverall till Minimannen förra veckan. Hela 30 kronor!!!)
Ha en go söndag...
:-D

2007-11-11 @ 08:52:59
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Ängeln

Har gjor några riktigt bra fynd genom åren. Hemma hos mor och far finns en jätte bra seconand. De har riktigt låga priser och har rea titt som tätt. kan gå där i timmar och bli nostalgisk.

2007-11-11 @ 14:31:32
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Lotta

Vad många fynd! Min yngsta kille (7år) tycker också om Nalle Puh.

2007-11-12 @ 16:51:11
URL: http://viaoar842.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se