I författartagen

Jag har just nu planeringstid på jobbet. Och jag har precis skrivit ut en "saga" eller liten "musikal" eller vad man nu ska kalla det. Barnen ska få gå i skogen veckan före jul - då det är mörkt - och så ska dom få gå en "sagostig i juletid", som jag så fint kallar det. Det kommer bli en saga om en Tant Beatrice som behöver hjälp med att fixa jul. Och barnen kommer få hjälpa henne att hitta det som behövs för att det ska bli en riktig jul. Och vid varje stopp i skogen ska vi ha ljuslyktor och så kommer dom få sjunga julsånger som passar till vad sagan handlar om just där. Och i slutet blir det såklart pepparkakor och varm saft.

Tror det kommer bli mysigt.

Men nu är jag helt tom i hjärnan. Ska gå ta mig en kopp kaffe och bolla med mina kollegor om vad dom t ycker om projektet. Jag kanske inte alls får godkänt! haha...

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Det tror jag nog, att du får godkänt alltså.
Du är en riktig idéspruta. Skulle tro att du har valt rätt yrke med tanke på din kreativitet.

Ängeln

2007-11-21 @ 16:04:05
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Charlotte

Så mysigt det låter - och inte bara för barn. Jag skulle gärna hänga med på en sån sagostig för vuxna.

2007-11-21 @ 16:24:44
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se