Knasiga färger

Hoppsan.. vår skärm håller på att lägga av. När vi slog på den i em var det lilafärgat  i ena hörnet. Maken beskyllde mig för att ha gjort nåt med färginställningarna. Nej vet du vad. Jag sa på en gång att jag tror den håller på lägga av. Och visst är det så. Det sprakar lite misstänktsamt när man slår på den, men sen funkar den. Föruotm att vi ser allt i gråskala från vänster sida och in mot mitten. Och från höger sida tonar det från grönt, mot rött och så blått! Så man får lite konstig uppfattning om vad som visas på skärmen.

Maken ska  och låna en gammal liten skärm imorgon, för såhär kan vi ju inte ha det. Datorn är fyra år gammal (bra precis, den är köpt i oktober 2003) så det börjar bli dags att uppgradera lite...Eftersom vi inte använder datorn för spel brukar den klara sig rätt länge när vi köpt nytt. Men nu har det faktiskt börjat tugga lite när jag jobbar med bilder  - vilket jag gör ganska mycket. Men det är tredje digitalkameran på samma dator, och min nuvarande har 10megapixlar. Min första hade 3,2 så det är ju en viss skillnad i storlek.

Undra vad skärmen visar för färger imorgonbitti???!!!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Hängde bara upp mig lite på megapixlarna.......inte konstigt att dina bilder blir så snygga ;)
Det låter sannerligen som om det är dags för en ny skärm..... :)

Ängeln

2007-11-25 @ 21:23:42
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Kraaam

Japp - den verkar ha gett upp. Vi har varit och köpt nya grejer vi med - blir så mycket roligare att sitta här då när allt funkar som det ska. Vad himla snyggt du har fått till det på bloggen *imponerad*.

2007-11-25 @ 21:59:37
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Zack

Hehe, med risk att din man läser det här så tror jag att det nalkas en extra 19" eller 22" julklapp ;)

Ska jag hålla tummarna eller komma på natten och "hjälpa till?"

Kram ;)

2007-11-26 @ 16:25:28
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se