Aktiv dag

Oj.. idag har vi hunnit MASSOR!

Vaknade mellan åtta och halv nio sådär.. Väckte lill-bus efter halv nio. Maken hade stigit upp tidigare för att kolla ev vikariat, men eftersom det är skollov blev det inget idag.

Vi började med att packa upp. Och sen gick vi lös med dammsugaren i hela lägenheten. Och när vi var klara med det ringde dom från Ica och sa att vårt beställda lamm hade kommit. Så då passade vi på att åka och veckohandla. Samt köpa lite Halloweengott.

Lunch och sen snyggade vi till - dvs hängde upp spindelnät, serpentiner och sånt i lägenheten. Och så en promenad på det.

Väl hemma tog vi hand om vårt lamm. Förra året beställde vi ett halv lamm, men det räckte så kort så iår tog vi ett helt. Vägde 15-16 kg. Vi fördelade följande i påsarna:

2 stekar
2 bogar
4 påsar med kotletter (vardera 8 st)
6 påsar med grytkött (som räcker till ca 3 pers. varje...)

image174

Och när vi ändå var i farten passade vi på att ta hand om laxen vi köpte också! :-) Sen spökade vi ut oss och gick över till farmor och spökade lite! Och sen Halloweenmiddag på det! Lax inrullad i Seranoskinka (eller vad det nu heter)

Just, ja. Vi har tvättat en massa idag med! Och så har jag lekt lite med min nya leksak som jag hittade begagnad igår:

image179


Imorgon blir det jobb igen! Ångrar att jag inte tog ledigt hela veckan! Nåja.. sex dagar har jag haft semester så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se