Hemhjälp

Hemhjälp vore inte så dumt. Idag ägnas den mesta av tiden till tvätt och dammsugning och sånt. Och veckohandling.

Skulle vara skönt att slippa dammsuga - det är tråååkigt.

Tvätten skulle jag nog också kunna tänka mig leja bort, men då ska det vara nån som jag kan tänkas lämna mina smutsiga underkläder åt! Och vem skulle det vara???? Det är nog enklast att ta hand om sin egen skit.

Städa badrummet är också dötrist. Det får gärna någon anna göra åt mig. Fast det gjorde jag i torsdags, så det behövs inte göras idag... som tur är.

Putsa fönster är en annan syssla nångon utomstående skulle kunna få utföra åt mig. Blä.. Men hänga gardiner är kul.

Dammtorkning är också rätt trist.. men det går så fort så det kan jag ta hand om själv.

Men byta sängkläder är boring.

Och så när man ändå håller på köpa hushållsnära tjänster kunde jag låta någon tvätta och vaxa bilen, skura alla golv, torka taken och tapetsera om i köket och vardagsrummet!

Synd bara att det kostar pengar....

image113

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ja tänk om man hade råd att anställa någon för dessa sysslor...

2007-10-07 @ 22:53:51
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: evans

Jag skulle också kunna tänka mig att ha någon som gjorde alla de där sysslorna :)

2007-10-08 @ 11:16:02
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se