Hemresa imorgon

Nu så.. den lilla minisemestern lider mot sitt slut. Imorgon bär det av mot norrland igen. Som tur är får vi skjuss till Arlanda och slipper sitta och skaka på pendeltåget hela förmiddagen. Och om vi har riktigt flyt kanske vi kan övertlala svärmor att hämta oss vid flyget så slipper vi bussresan.

Fast Lill-bus vill inte åka hem

- Det är mycket mysigare här i Stockholm

Han har förresten lärt sig minste ett ntt ord här nere. Idag på pendeln hem från stan utbrister han:

- Varför är det så sabla varmt på tågen????

Sablar är ett ord vi aldrig använder. Nu menar jag inte att jag aldrig svär - för det gör jag. Men just SABLAR är ett ord som jag inte brukar säga. (jag säger mycket grövre saker!!!)

Idag har vi inte gjort nåt vettigt. Bara varit på stan - i regnet. Handlat ett par julklappar och lite småplock åt oss själva. Och ätit lunch. Sen köpte vi med oss mat och stod för middagen idag. Det kändes liksom att det var dags för det så man inte bara "snyltar" på gästfriheten. Det blev kycklinglår med färsk pasta och citron-limesås. Och lite vin!

Har försökt plocka ihop våra saker så vi inte behöver toksöka dom överallt imorgon bitti. Och om bara maken tar och masar sig in i duschen snart så kanske vi kan kika på en film innan vi ska sova. Lill-bus sover gott sen en halvtimme tillbaka.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det verkar som om ni har haft en mysig mini-semester =)

2007-10-29 @ 23:47:12
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Zack

Borta bra men hemma bäst, Välkommen hem :)

tc

2007-10-30 @ 13:01:50
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se