Kycklingfiléer och rödvin

Middagen stod maken för - jag och lill-bus var ju på kalas. Så vi kom hem till dukat bord - nästan. Fast först hann jag få en Martini Rosso

Och detta är vad han bjöd på: Ugnstekta kycklingfileér med salami, pasta och pepparsås

image132


Kycklingfiléerna var kryddade med grillkrydda utvändigt och Chicken & Steak "invändigt". Sen hade han lagt salamiskivor över innan allt sammans åkte in i ugnen. Till det fick vi färsk pasta med grön sparris och pepparsås. Och självklart ett glas rött vin - Selvarossa.

Fast lill-bus åt inte av pastan. Han hade önskat cous-cous med russin så han fick det.
Såhär gör jag det:

50/50 vatten och apelsinjuice
salt
olja
kanel
spiskummin
peppar
russin

Koka upp, rör i cous-cous


Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som att ni fick en riktigt god middag =)
Hihi..läste din kommentar på min blogg.. jo vi åker i februari men det har inte varit såhär bra kurs på flera år så då känns det ju dumt att inte växla nu innan kursen ev. stiger =)

Hoppas ni har en toppenhelg.
Kram

2007-10-13 @ 11:29:52
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se