Nu är det semester

Sista arbetsdagen inför nästan en veckas ledigt. Skönt. Dagen var rätt körig. Barnen skulle fotograferas och det innebär extra uppspelta barn, extra finklädda barn (som inte ska smutsas ned) och extra fina frisyrer (som vi helst ska fixa till lite mera innan fotograferingsdags). Dessutom är ju hela barngrupperna närvarande (om dom inte är sjuka).

Sen kommer som regel fotografen på förmiddagen då barnen i vanliga fall är ute och gör av med en massa energi på gården eller i skogen. Men idag fick vi stanna inne...

Måste dock säga att fotografen var HELT SUVERÄN med barnen. På en halvtimme hade han fotat en barngrupp och deras enskilda foton. Så på två timmar hade han packat upp, fotat två barngrupper och packat bort sina saker igen. Mycket proffsigt.

Så jag hann klämma in en sångsamling med båda grupperna också före lunch...

Som tur är fortsatte det inte i samma tempo utan många gick hem tidigt och jag blev hemskickad en halvtimme tidigare än enligt schema. Men precis innan jag gick hann jag färdigställa sagofigurerna och sätta dom på plats!

image170


Efter middagen har vi varit en sväng på stan. Löningsdags innebär kvällsöppet på affärerna och mycket folk ute. Lill-bus tyckte det var väldigt mysigt att gå ute i mörkret bland alla eldar. Vi skulle inte handla nåt, men det är ju skönt att ta en promenad på kvällen när man har tid. Eftersom jag och lill-bus har semester imorgon gjorde det ju inget att kvällen blev lite sen för hans del!

Kvällen ska användas till att kika på räkningarna (trist) samt fundera lite över vilka kläder som ska med till stockholm. Dock har vi ju hela dagen på oss hemma imorgon innan vi åker så jag fixar nog packningen då!

Kommentarer
Postat av: Carola

Trist med räkningar.. jag är rädd och glömma bort mina räkningar så dem fixas alltid innan den 25:e. Låter skönt med semester. Hoppas att ni ska njuta nu i S-holm. Snygga stövlar. Dem hade jag också köpt. Natti natt.

2007-10-25 @ 22:07:48
URL: http://carolangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se