IKEA och utlandsvistelse

Trots att vi fick ett IKEA inom 5 mils avstånd i novebmer 2006 har jag bara besökt varuhuset två gånger. Andra gången var igår. Man hittar ju alltid något, men att åka titt som tätt som många gör, förstår jag mig inte på.

Men av gårdagens dygn spenderades ialla fall fyra timmar inom väggarna på IKEA. Och när vi sedan hade tittat, kännt, haft kisspaus, ätit lunch, tittat mera, plockat på oss saker, kissat igen, betalat och fikat hade vi ju två fulla blå IKEA-kassar med oss till bilen. Innehållet i kassarna var av blandad karaktär - toaborstar och handdukshängare, duschdraperi och badrumsmatta, mjukisdjur och barnrumsförvaring, förkläde och kartonger... osv.

Jag blev ialla fall mycket nöjd med inköpen.

image28
image32
image33


Sedan åkte vi utomlands  - till Finland - och shoppade sprit. Snabbt hade jag plockat på mig tre olika sorters absolut till priset av knappt 18 ? styck (170 sek ca) och sen återvände vi till hemlandet igen!

image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se