Pensionerad tiger

Innan  lill-bus kom till världen, när han låg i min mage, köpte vi en vit tiger från Soft Toys till bebisen. Den fick ligga i spjälsängen och vänta på vem som komma skulle.

image36

Denna vita tiger blev sedan den absoluta favoriten hos lill-bus, speciellt efter hans första greklanssemester när han var nio månader gammal. Och  när vi kom hem  köpte vi en tiger till - så vi skulle ha en att byta mellan när vi tvättade. När tänderna skulle fram bets det flitigt i svansen och ögonen blev även de gnagda på och tappade sin glans. Och vi köpte två tigrar till... och ytterligare en. Fyra tigrar ligger uppe i våran garderobsskrubb och en är ständigt i närheten av sin lill-matte. Tiger följer med och handlar, är i skogen ibland, alltid med på förskolan, han åker i cykelkorgen när lill-bus cyklar och tiger har hunnit åka till grekland tre gånger till...Och när tiger blir grå istället för vit åker han i tvätten, och en ren plockas fram.

Men ikväll påtalde unge herrn att det minsann var ett hål i tassen på tiger. Och när vi läste godnattsagan föll det ut en sån där liten kula - typ sandkorn - som ger tyngt i tassarna.  Så jag lovade laga och tog fram en ren och hel tiger. Då upptäckte jag att framtassen är tom. All sandfyllning är borta. Tassen är aldeles platt.. Med andra ord har tiger nummer två (jag känner igen vilken i ordningen det är) gjort sitt, den är redo för pension. Tur vi har fyra till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se