Trollet Trulla

Idag har jag varit Trollet Trulla för mina barn på förskolan. Utklädd med mörk peruk, gjuteklänning (!), näbbstövlar, svans och stora fräknar i ansiktet. Dessutom pratade Trulla norska! Eller...snarare bröt på nåt som liknade norska. En norrman skulle skratta sig fördärvad om han hört min norska...

Barnen fick följa med på en sagovandring i skogen bakom förskolan för att sedan få sjunga och dansa trollsånger tillsammans med Trulla!

Det var väldigt kul - om jag eller barnen hade roligast ska jag dock hålla osagt! Och det var enormt svettigt. Jag hade på tok för mycket kläder under min trollklänning. Och jag som var rädd för att det skulle bli för kallt om fingrarna att spela gitarr utomhus.

Visst var jag snygg?

image68

För att lugna maken kan jag dock tillägga att jag inte tänker klippa av mig mitt hår och än mindre färga det mörkt! ;-)

Kommentarer
Postat av: Cia

Vackert troll! Jag trodde de var tjocka fula med vårtor och annat... men så har jag ju aldrig träffat ett troll ;-) Eller är Mulle ett troll?

2007-11-06 @ 14:49:28
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se