Foton på CD-skivor

Igår kväll roade jag mig med att tokbränna CD-skivor med bilder. 9 stycken skivor blev det!

Jag är duktig på att säkerhetskopiera mina foton. Ofta i flera kopior ifall nåt skulle hända med datorn eller cd-skivorna. Men jag är även bra på att framkalla foton. Nästan allt framkallas. Nu på senare år gör jag nästan bara fotoböcker, men det är ju en form av framkallning det med. Alltså känns det inte LIKA viktigt med säkerhetskopieringar som om man BARA har bilderna i digitalt format. Men jag vill kunna vända blad bland mina foton. Vissa foton scrappas - förhand (ej digitalt) och andra hamnar i fotoböcker. Både temaböcker och almänna. Jag tycker det är jätteviktigt. På datorn (eller på CD-skiva) är dom liksom bara tillfälligt (ja inte CD då.. men ni fattar). Det är inget jag tar fram och visar. Inte ens på TV:n

Framkallar ni era foton?

Kommentarer
Postat av: therre

Jag framkallar mycket sällan eftersom jag är allergisk mot vanliga album, jag sitter aldrig o bläddrar i ett album, utan mer i datorn ;) Har alla bilder på en extern hårddisk + att jag bränner ner allt månadsvis (men nu ligger jag ett par månader efter så jag hoppas inget händer!) Fotar väl drygt... Ja, nu ska jag se vad jag fotade under januari... 1190 objekt ;) Nämnde jag att jag är dålig på rensa med? ;)

2008-02-11 @ 17:45:22
URL: http://www.therre.se
Postat av: Cia

Jag blir galen när jag vill hitta en speciell bild på en skiva. Vill ha allt på ett lättöverskådligt ställe. Har massor med album från när jag var yngre (innan digikamerand´s intåg i mitt liv) men de ligger i flyttkartonger. Har ju min speglade extrna hårddisk krashar den ena finns samma info på den andra.

2008-02-11 @ 18:49:09
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ängeln

Det är så tragiskt att jag inte gör det. Sedan digitalkameran kom in i mitt liv så har jag inte framkallat ett kort. Älskar album men tyvärr....ska skärpa mig.
Dina album skulle man se, du som fotar så fint.

Ängeln

2008-02-11 @ 19:02:13
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Malin

Nja. Jag är ganska dålig på att framkalla. Dessutom så känns det onödigt att framkalla dem när jag inte orkarsätta in dem i ett album. Men jag skriver ut ca 2 bilder per helg och klistrar in i Axels kommunikationsbok till dagis. Sedan gör jag ett bildspel inför varje jul som sammanfattar hela året.
Säkerhetskopieringen sköter sambon om.

2008-02-11 @ 21:19:52
URL: http://mumsfunderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se