Måndagsresumé

Jag gillar som bekant inte måndagar. Det är för mycket vardag kvar innan helg!

Men idag gick det smärtfritt.

Visserligen stod jag utan vikarie i morse när mina kollegor var på kurs. Hmmm... jag var ensam till frukost med 8 barn. Jag ringde rektorn och undrade vem han tyckte jag skulle ha med mig på arbetet idag. Men det gick fint. Fick hjälp av husets plusjobbare. Och sen kom vikarien en halvtimme senare. Måste ha blivit nån miss då hon bokades.

Sen blev det bara 11 barn på hela dagen. Strålande väder så vi var ute mycket. Och efter lunch kom mina ordinare arbetskamrater åter. Jag slutade redan klockan 15 och tog med mig lill-bus ut på skridskobanan. Sen hann vi även med en bibliotekssväng innan vi gick hem och började med middagen. Och tog hand om gårdagens tvätt. (jag gillar inte att vika tvätt!)

Ett litet styrketräningspass hann jag med innan jag och bus duschade. Sen har jag läst bajsboken och nu ska jag gå till svärmor och hämta morgontidningen. Hon bär alltid över tidningen till oss på mornarna/föfmiddagarna men idag har hon inte varit hit eftersom maken börjat jobba sent och därmed själv tog lill-bus till dagis. (Börjar vi tidigt båda två tar hon bus till förskolan så han inte behöver gå dit före frukost.)

Det var min måndag i sammandrag!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Låter ju inte jätte glamouröst men helt OK ;)
Bajsboken....varsa?

Ängeln

2008-02-11 @ 21:42:48
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: therre

Jag klarar inte morgonen utan dagstidningen! :P Måste alltid läsa den på morgonen, eller åtminstone bläddra i den ;)

Låter ut som om ni haft en skön dag! :) En bra måndag trots att måndagar är tråkiga och man vill bara ha heeeeelg!

2008-02-12 @ 07:55:13
URL: http://www.therre.se
Postat av: Cia

Själv avskyr jag att stryka tvätt och hänga upp den...för att slippa stryka den....

2008-02-12 @ 11:13:50
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se