Besiktning utan anmärkning

Nu är det besiktigat för det här året. Tänderna alltså.
image366Alltid lika skönt att gå därifrån och "bara" betala drygt 500:- Min tandläkare känns pålitlig. Hon har i säkert fem års tid hittat nåt som hon kallar "initsial" eller nåt sånt.. alltså "början" till hål mellan ett par tänder. Och varje år säger hon att det har inte hänt nåt mer, så det behöver vi inte åtgärda. Och så berömmer hon mig för att vara flitig tandtrådsanvändare.

Svårt att låta bli, när man varje år får höra att det är just på grund av denna tandtråd som det inte blir ett "riktigt" hål, utan stannar vid det där "initsiala" (eller vad sjutton hon nu kallar det när hon pratar med sin sköterska)

Hur som helst så känns det seriöst. Hon verkar ju inte vilja åtgärda saker bara för att kunna ta mer betalt.

Så nu smakar det banan i munnen och jag är 560:- fattigare. Med "initsiala" tänder utan hål! :-)

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Gött att det inte blev en dyrare historia....

"initsialt" låter bra så länge det stannar vid det...he he he

2008-01-17 @ 16:18:04
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Cia

Hrmmpfff... snart ska tandstensfian träffa hygienisten... Men inte fasiken smakar det banan när hon är klar!... Dessutom får jag går dit två ggr/år + en gång tandis... Suck! Fast jag har också bara initsiala tänder har haft det i 20 år nu.

Den enda gången jag behövt bråka var en rotfyllning jag blev tvungen att göra för att jag har busiga bihålor som la en infektion vid roten! TÄNDERNA ÄR FINA!

Men skönt för dig att du har så fina tänder ;-)

2008-01-17 @ 17:00:19
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: garbo två

Hej. Så åker du in bland mina favoriter.Första gången jag är här. Hamnade här via papamac,kanske kul att veta. Själv har jag ingen blogg-ännu får väl se om det blir någon så småningom. bye bye

2008-01-17 @ 17:12:10
Postat av: evans

Maken var till tandläkaren igår, för att byta ut allt amalgam. 460 spänn gick det på. Otroligt billigt egentligen. Han måste ha fått ett specialpris :/

2008-01-17 @ 18:05:11
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se