Flyttat möbler

Jag har inte kollat vad någon av mina bloggvänner skrivit ikväll. Anledningen till detta är att jag roat mig med att möblera om i Lill-bus rum. Det är något som händer flera gånger per år. Och ikväll var det dags igen. Det enda som får stå kvar på samma ställe är sängen. Och det är enbart för att vi har draperier som hänger i skenor från taket runt hela sängen. Vilket innebär att man måste borra upp dom på nytt ställe om man flyttar sängen. Och det tänker jag inte göra. Han sover gott där sängen står nu. Så här ser det ut i min sons färglada rum:
image386
Den lilla tavlan med en body på är helt enkelt hans första body. Jag hade gjort ett eget tryck till den. Det stod: Made in Linda på bröstet på honom
image387
Min gamla gitarr har Lill-bus ärvt. Alldels för stor. Men en dag så.. Den ska inte stå där. Den ska hänga under det röda hjärtat på förra bilden! Men jag ides inte fixa en krok nu ikväll. Det blev ändå senare än vanligt för unge herrn innan jag hade röjt upp allt efter mig!
image388
Han säng är så grymt skön.. och mysfaktorn är hög.
image389
Dörren ut mot hallen. Garderobsdörrarna är jämt prydda med diverse knepiga teckningar. För inte så länge sedan beställde han att jag skulle rita ett "fänghus". Han kallar fänglese för det. Så jag fick vacker sätta mig och rita en inburad skurk.

Behöver jag säga att han TRIVS i sitt rum! :-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej.
Ja faktiskt gjorde jag det. Men drack 7 glas vin under 6 timmar så det gick fint :)

2008-01-24 @ 21:30:21
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se
Postat av: Ängeln

Håller på för fullt att fundera och flytta om i sonens rum (i huvudet). Imorgon börjar vi förmodligen sätta upp fototapeten och sedan ska det målas och shoppas :)
Lill-bus ser att ha ha det himla mysigt. Den där sängen såg inbjudande ut zzzznark......
Ska kolla upp det där med canvas tryck!!

Ängeln

2008-01-24 @ 21:37:28
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: therre

Vi mölerade om i dotterns rum i helgen, men ja... Efter att möblerat om allt och insett att det inte passat så blev det liksom två grejer som bytte plats. Haha! :)

Sänghörnan såg ut mysig, vi har också gjort sådär med dotterns säng, fast vita spetsgardiner då ;)

2008-01-25 @ 05:46:07
URL: http://www.therre.se/
Postat av: Maria

Men ååå vilket mysrum, och vad gulligt med inramade bodyn =) Ser verkligen lekvänligt och mysigt ut. Kram Maria

2008-01-25 @ 12:07:34
URL: http://mariashuvud.blogg.se
Postat av: Mikaela

Åh vilket mysigt rum killen ligger inne med! :)

2008-02-02 @ 22:11:44
URL: http://justmikaela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se