Mera blommor... (tråkvarning)

Nu ska jag tråka ut er med fler buketter...

image379

Vår "julamaryllis" - den vita - behagade inte alls slå ut till jul. Eller egentligen hade jag ju räknat med att den skulle stå i full blom till nyårsafton, därav det vita valet. Nu blev det inte så. Den har varit EXTREMT seg.. sakta men säkert har den nått HÖGA höjder och i helgen slog den ut ordentligt. Lite lätt försenat. Anledningen att den blev så lång var att maken skänkt den vatten lite ofta. Samtidigt som krukväxterna fick sig en liten hutt fick den vita amaryllisen. Och då blir den låååång (den röda i köket blommar ännu. Den tredje knoppen började blomma för ett par veckor sedan. Den är INTE lång, den har jag vaktat när det gäller vattningen). Och i och med att den blev så lång blev den också ostadig. Så jag tog fram kniven och skar av stänglarna idag. Och gjorde en stor HÖG bukett. Tjusigt.

Den pryder numera sin plats i vardagrumsfönstret

image380

(det är den inglasade balkongen man ser i bakgrunden, om någon funderar över vad det är för vita reglar som går tvärs över fönstret... haha...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har lagt ner min blogg för ett tag. Får se när jag har tid och lust att starta en ny. Jag kommer att kika in hos dig som vanligt :D /Lotta

2008-01-22 @ 22:16:23
Postat av: Maria

Inte tråkigt alls med blommor. Jättekul att se hur du pysslar, grejar och har det fint =)

2008-01-23 @ 10:48:00
URL: http://mariashuvud.blogg.se
Postat av: evans

Nej, det är inte alls tråkigt. Det enda som är tråkigt är att mina blommor ser så eländiga ut i jämförelse.

2008-01-23 @ 12:05:14
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se