Nu har vi plötsligt mycket snö!

image392

Kylslaget ute... det var femton grader i morse när jag började frosta av frysen. Ett par grader varmare när vi tog en promenad för att handla lite. Till att börja med skulle vi ju returnera den dåliga entrecoten. Denna gång var det från en annan affär än där vi köpte den dåliga oxfilén mellan jul och nyår.  Vi köpte en annan entrecote - en lokalproducerad. Den andra hade färdats betydligt längre... och det var väl det man kände på lukten! Haha...

Sen köpte vi förstås lite lördagsgodis. Och tandkräm. Den var helt slut i morse. Bara barntandkräm hade vi. Som tur är har jag alltid en tup i min ryggsäck som jag har på jobbet. Och eftersom det är helg är den hem och vänder. Alltså fick vi borsta tänderna med riktig tandkräm. Barntandkräm smakar så mesigt...

Lill-bus fick en varmkorv eftersom vi tänkte gå äta lunch på ett ställe där han alltid väljer plättar med sylt och grädde. Och det är mer en efterrätt i mitt tycke. Men med en varmkorv innan så.. .Själva åt vi varma toast. Maken med kyckling och vitlök. Jag med räkor och vitlök.

Sen gick vi hemåt för att ta en kopp kaffe.

Frysen var då tinad och torr,  jag kunde packa in alla matvaror igen. Och så har jag pratat med en kompis i telefon, bäddat alla sängar (med kalla nyvädrade sängkläder) och tränat i en timme.

Vilket innebär att jag just i detta nuet gjort mig förtjänt av ett bad tillsammans med en badbomb från LUSH och en Lill-bus i vattnet. Antar att maken kommer serva oss med "go'dricka" sen! :-)


Kommentarer
Postat av: therre

Jag var faktiskt aldrig in på Lush sist. Nu kör jag med badskum från ICA, whooo lyx ;) Jag blev lite rädd med att hela jag skulle glittra mer än en julgranskula och att mina ögon och näsa inte skulle gilla affären. Kommer man väl in där så skulle jag nog bli väldigt sugen på massa saker, men den starka lukten skrämmer mig :P

2008-01-26 @ 18:40:36
URL: http://www.therre.se
Postat av: Happy Flower

Så kallt det ser ut hemma hos er. Här blåser det en hel del och det har regnat hela dagen. Jätte trist. Snygg design du har på din blogg här. Du är så duktig så.

2008-01-26 @ 19:48:55
URL: http://happyflower.blogg.se
Postat av: Sanna

Godmorgon!
Vilka härliga vinterbilder! Ni verkade ha haft en mysig lördag. Jo, vi fick lite myskväll härhemma också fastän jag fick amma pojken tre gånger under filmen. Vi såg Disturbia - den var jättebra och lättsedd. Lillgrabben var så täppt i näsan under hela natten. Jag hade bara vattenlöslig näsdroppar hemma men gav honom det, ammade och det verkade släppa lite. Märker att han är ovanligt grinig här på morgonkvisten men lär nog piggna på då mormor och moster kommer.
Så vad hittar ni på idag då? Ha en toppenfin söndag!
Kram!

2008-01-27 @ 08:14:46
URL: http://sannamarie.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se