Städat men stökigt

Okej. Den här första veckan för året (ja, eller andra då enligt almanackan) verkar ju gå den med. Lite dryg, självklart, men, men... Fredag imorgon. Inte utan att det ska bli skönt med lite ledigt. Till på köpet slutar jag ju tidigt - redan klockan halv ett - så då blir ju helgen lite längre. Nu börjar jag ju visserligen i ottan, men första timmen på jobbet brukar inte vara så aktiv, om man uttrycker det snällt. Mest kaffedrickande och mottagande av de första barnen. Haha.. det är efter halv åtta det sätter fart på riktigt.

Jag har inte bestämt mig för vad jag vill roa med mig på eftermiddagen imorgon.

Funderar på att åka till storstan och shoppa lite, när jag nu slutar tidigt. Det hinner man ju annars bara på helgen, och det är bra mycket trevligare att göra det en vardag.

Eller så tar vi en till badhussväng Lill-bus och jag.

Eller så går vi och fikar och gör ingenting. Haha.. det är ju också rätt trevligt.

Nåt jag INTE behöver göra är ialla fall städa. Det har vi redan gjort. Hela lägenheten är i tipp-topp (nåja - dammfri i alla fall) och jag ska bara göra en lite tillplockning av prylar som förirrat sig till fel ställen nu ikväll så är det färdigt...

Fast vid närmare koll är det nog rätt flera saker som inte är på rätt plats här inne.... hmm....

image344

Såhär ser det ut utanför lill-bus rum, just nu (observera skylten med morötter som hans far tillverkat på beställning. Det är nämnligen en trädgård Lill-bus han har byggt här... alla klossarna på golvet i hans rum är grönsaker. Stolarna är staketet runt!)

Och sen skulle det se betydligt mer städat ut om man hade bäddat sängen. Haha.. men vi hann inte i morse. Och nu ska vi ju snart sova igen! Får fixa det imorgon!
image345


Kommentarer
Postat av: Ängeln

Det där känns bekant. Rent men rörigt.....men vad gör det.
Din son verkar vara full av fantasier, sånt saknar vi här hemma. Dataspel och Bionicle inte särskilt fantasifullt.

Ha det bra
kram
Ängeln

2008-01-10 @ 21:20:48
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ica

Hoppas att du får en bra ledig eftermiddag. Och om du inte hittar på något så får du ju gärna komma och städa hos mig med *tittar tiggande med stooooora hundögon*

2008-01-10 @ 21:47:45
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/julfritt
Postat av: Maria

svar: Det är ju alltid värt ett försök :) sen om det inte passar så är det ju inte så mkt pengar som är bortkastade :)
Kram

2008-01-10 @ 22:09:40
URL: http://mariiaa.webblogg.se
Postat av: therre

Vad skönt med långhelg, det har vi med - alla slutar 12 idag - skönt! :D

Lillbus verkar ut att ha bra fantasi!

2008-01-11 @ 06:21:07
URL: http://www.therre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se