Snorungen hemma även imorgon

Jag har nu ringt jobbet och sagt att jag inte kommer i morgon heller. Lill-bus är ju, som sagt, rätt pigg - men så extremt snorig. Pyttelite feber har han också haft. Jag hade inte velat ha honom vid mitt bord på jobbet till måltiderna. Eller sprungit med snorpapper hela dagen. Jag vet hur jag hade låtit inför mina kollegor om det kom ett sånt här snorigt barn på förskolan (med en sån där irriterad röst som man får ibland när man tycker att folk är urkorkade!)

"- Men alltså... hon/han är ju inte i form. Ser du vilka glansiga ögon. Och vad jobbigt det måste vara att vara så där snorig hela dagarna. Måntro om hennes/hans föräldrar går på jobbet när dom är såhär pass förkylda. Ska vil lägga henne/honom på vilan. Hon/han skulle ju behöva en tupplur en sån här dag.. fast vi får väl inte för föräldrarna..."

Och så hade jag morrat lite... haha...

Gjorde just anmälan till FK att jag är hemma idag. Och vi har tagit ut 3 sjukdagar för unge herrn i år. Så vi har varit förskonade från sjukdomar. Hoppas vi får vara det i fortsättningen också!

Här befinner sig snorungen just nu:

image268

Haha... en rätt söt snorunge som fiskar i badkaret!

Ikväll ska jag på föreläsning med jobbet. Vi ska lyssna på den där GI-snubben Paulún. Är inget hälsofreek, men det är rätt skönt att komma ut när man varit inne med en snoris hela dagen. Så det blir nog bra! Och så får jag några komptimmar för det hela! :-)


Kommentarer
Postat av: Ängeln

En riktig goding det där. Fick han nått napp?

Nu är jag mer eller mindre sängliggande så skulle också vilja ha en snäll mamma här som tog hand om mig...

Ha det bra och hoppas inte natten blir alltför hostig eller snorig för er.

Ängeln

2007-12-03 @ 19:38:42
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej Linda!
Länge sedan jag var inne här men jag tycker ibland att jag inte hinner med att kika in. Det är tyvärr mycket nu....kände mig yr igår när jag stod i kassakön så jag förmodar att jag måste dra ned på tempot. Skönt att få alla kommentarer om barnmatsburkarna. Jag vet ju att ni alla har rätt, det är något som sitter inne i huvudet på mig bara. En liten moraltant som pekar finger åt mig när jag inte är perfekt - måste ta död på den där kärringen snart ;0)

Ja, även om det är jobbigt när de små är sjuka så kan det vara skönt med en paus i vardagen. Mys tillsammans och ha det skönt - lillgrabben är nog på benen och full av bus igen snart.
Ha en toppen fin dag!
Kram!
Sanna

2007-12-04 @ 06:52:00
URL: http://sannamarie.bloggspace.se
Postat av: Kraaam

Men herregud så söt man får vara - helt inne i sin lek och där i badkaret kan han ju snora på hur bra som helst, det lilla charmtrollet :-).
Vi är snoriga här hemma vi med...men det är full fart i alla fall.
Varför blir inte barn som vi vuxna och bara vill ligga där i soffan med täcke och kudde och glo lite på tv?

2007-12-04 @ 09:14:01
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Zack

Hoppas Lill-bus klarar sig så lätt som möjligt genom detta. Omtänksamt att inte ta han till dagis. Många föräldrar måste göra det ändå men många gör det av andra skäl. Det är tråkigt med sjuka barn på dagiset. Många kan och bli smittade då.

Ha så skönt där hemma :)

2007-12-04 @ 11:36:02
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se