Puh



image300


Nu så!

Nu har jag klarat av sagostigen.

Har sovit dåligt i natt. Varje gång jag vaknat har jag lyssnat efter om det är regn och funderat över om ljuslyktorna kommer hålla och om vi kommer kunna genomföra allt sammans.

Det var VARMT i morse. Men lyktorna var hela (och blöta). Det klarade sig. Vi fixade med lyktor, gran och sockerbagarens bord på förmiddagen. Efter lunch har vi satt ut brevlådan till tomten, fixat med julklappar och tänt lyktorna.

Kl. 14:00 startade vi. Det var lagom mörkt i skogen. Inte helt, men nästan. Och ungarna levde sig in till fullo. Dom sjöng högt och var snabba på leta julpumlor i mörkret. Det var jättemysigt med alla lyktorna efter vägen.

Så skoj. Och barnen hade jätteroligt. De allra minsta barnen fick agera sockerbagare och slapp därmed gå hela stigen och dra ned tempo för de större barnen. Det blev ändå tillräckligt mycket vänta för dom som var sist.

Sen kom tomten på slutet. Han läste upp en jättelång önskelista över vad alla deltagande barn önskat sig (en sak per barn) och sen fick alla varm saft och pepparkaka.

Ena lokaltidningen var där. Men dom hade tyvärr skickat två praktikanter som inte frågade nåt. Dom vet inte ens vad jag heter, trots att jag ledat allt sammans och spelat och sjungit. Haha... Sen var även en annonstidning där och fotade. Och förskoleutvecklaren. Och vår rektor. Ganska många föräldrar var också med.

Så nu när vi städat ihop allt gick luften ur mig totalt. Jag blev helt SLUT! Tur jag bara har 1½ dag kvar att jobba innan julledigheten.

Nu ska jag ta mig en glögg!

image299
(lånad bild)

Kommentarer
Postat av: Zack

Hahaha det tror jag inte så där 100 % på ;)

Ni måste ha haft roligt idag. Barnen kommer att minnas det länge.

Men där sa du någonting, jag har inte köpt glögg ännu, hm, kanske jag bör söka läkar hjälp ;)

Ha det gottis

2007-12-18 @ 17:26:04
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad gott med glögg!!
Vilken fin ljuslykta!

2007-12-18 @ 17:49:17
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anki

Hej Linda! Å tack för sagostigen idag! Vilket jobb ni har lagt ner. Våra barn tyckte det var jättekul och pratade om tomten hela vägen tillbaka till vår förskola. Dessutom sjöng vi lite julsånger på vägen ner. Vi synes och höres// Anki och Anita

2007-12-18 @ 18:39:15
Postat av: Ängeln

Det låter så härligt. sånt där lever kvar, barnen kommer att minnas sagostigen och allt tack vare dig. du ska vara stolt!!

Ängeln

2007-12-18 @ 22:10:41
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Cia

Jag känner mig helt råkorkad...vad är Julpumlor? Det fanns inte när jag var barn.
Jag tycker du verkar så totalt engagerad, barnen har tur att du finns!

2007-12-19 @ 14:08:43
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se