Bedrövlig amaryllis

image242

Alltså... igår skulle jag plantera den vita amaryllisen (den röda har varit i jorden 3 veckor och är redan ståtlig och har två knoppar) Jag blev mindre glad då jag hämtade upp knölen ur källaren. Trots att den legat svalt och mörkt hade den skjutit mycket. Och i och med att den legat inrullad i papper, utan ljus, hade den blivit krökt och är alldeles vit. Och Knoppen har torkat längst ut. Nere vid knölen finns antydan till knopp nummer två, men den har liksom ruttnat bort. Usch så besviken jag blev. Och inte var den billig heller.. en hudring gav jag.

Nåja, jag har satt den i jord får vi se om den repar sig eller om det är komposttunnan som gäller. (jag får faktiskt lite knasiga associationer av den som den ser ut nu!)

Hur som helst ska jag köpa en ny vit amaryllisknöl idag! För jag SKA ha en vit amaryllis till nyår!

Kommentarer
Postat av: Lillepip

Oh,vad synd ..min bara växeer o växer fast jag knappt vattnat den..får oxå köpa mej en till ..må gott,pip

2007-11-25 @ 10:24:05
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Lina

*skrattar*
Jag såg det i flera bloggar att det tydligen är skyltsöndag idag hos en del. :P
Här är det julskyltning dagen före 1:a advent, så det är därför jag blir "irriterad".
Du är med andra ord "ursäktad". ;D
Ha en skön söndag du med!

2007-11-25 @ 11:17:13
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Zack

Vad tråkigt men nya header blommar så det knakar :) I like it!

Trevlig söndag tösen :)

2007-11-25 @ 12:36:17
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se