Lång inkubationstid

Vi har vaktmästaren hos oss på jobbet - han håller på tapetsera ett av smårummen som barnen leker i. Efter en dags arbetet är hans jobb nästan färdigt. Fint resultat.

Då slogs jag och en av kollegorna vilken skillnad det blir på en dags arbete. Om man tänker på resultat som syns.

Hans tapetserade rum är nästan klart...han kan se sitt resultat när han går hem

Men mitt resultat. Vem ser det? Och när syns det? Om 15 år när man ser om de då stora ungdomarna går på stan och kraschar rutor och stjäl fälgar???

Det är lång inkubationstid på vårt arbete....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ditt resultat märks när de små barnen kommer hem till oss föräldrar. Om min dotter trivs på sin förskola där personalen är engagerad och älskvärd så överförs denna positiva energi på min dotter. Hon mår bra, och hela tillvaron fungerar bättre på hemmaplan.
Så visst syns ditt resultat!

2008-03-27 @ 09:00:12
URL: http://sannamarie.bloggspace.se
Postat av: Viktoria

Jag jobbade på en småbarnsavdelning -90 och för ett par år sedan träffade jag på kort tid på två av "mina" barn i hemstaden. Den ena drack öl på torget och den andra mötte jag på BVC där hon satt med sin nyfödda :-/
Nu har jag fyra barn själv och kan säga att det märks DIREKT. Personalen på förskolan är jätteviktig för barnen!

2008-03-28 @ 22:17:30
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se