Avslöjad gånger 2

Igår köpte jag och Lill-bus en ny klocka åt maken i julklapp. Den han har är helknäpp.. ställer om sig själv när som helst, slår på alarmet lite då och då och så...

När vi köpt klockan ringde maken och sa att nu hade hans klocka gått sönder på riktigt. Han undrade om jag kunde köpa nåt billigt på Clas Ohlsson eller så.. Jag fann mig och sa att han kunde låna en av mina gamla digitalklockor som fortfarande hade kvar batterier. Perfekt

I morse när lill-bus kom över i vår säng för lite helgmys tittade han på sin pappas arm och frågade:

- Har du satt på klockan, pappa?
- Nej, jag har fått låna en av mamma. Min klocka har gått sönder...
- Men vi köpte ju en klocka till dig i går - i Luleå!


Haha...så var det med den saken! Tur jag har en "riktig" julklapp också.. det där var "bara" morgonjulklappen! Och han får vänta till julafton med att öppna ändå!

image277

Senare i morse ringde jag min syrra. Och när vi pratat en stund undrade jag om hon skulle på Ica Maxi nåt under helgen. Hon visste inte, men undrade vad jag skulle ha därifrån om hon nu skulle dit.

- Dom har sålt nyaste Harry Potter på dvd för 99:-, säger jag. Du kan köpa den om dom har kvar för det priset!

Varpå det ropar inne i datarummet

- Nej det ska hon inte alls det, för den har jag redan köpt åt dig!

Opps...

image278

Kommentarer
Postat av: Annelie

HAhaha, ja så kan det gå. Av barn och fyllhundar får man höra sanningen.Av barnet i det här fallet=)
Ha en fin lördag.

2007-12-08 @ 11:03:56
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: ejmis

Går det inte att ha NÅGRA hemligheter i er familj... ;)

2007-12-08 @ 11:16:40
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Zack

Barna och sanningen som vanlig aså :)

Ha det fint idag.

Tc.

2007-12-08 @ 12:46:13
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Lotta

Vad barn är härliga :D Man ska helt enkelt inte köpa saker nu före Jul förutom Julklappar, det ställer bara till det.

2007-12-08 @ 14:06:47
URL: http://viaoar842.blogspot.com/
Postat av: Cia

M har fått stränga förbud om att inte köpa något åt sig själv innan jul. Fast det är mest för att hålla honom på sträckbänken. Det jag köpt har han tittat på och sett längtande på men inte tagit sig råd till (Törs nog skriva det här i din blogg...men säg inget om den i min!!! ;-) )Jag har köpt en kashmirhalsduk á bästan 800kr som är oförskämt skön... har en själv som han blev väldigt avis på... Den andra julklappen vet han inte ens om att han behöver ;-) Fast det gör han så klart ;-) Så den har han inte önskat sig... men jag vet att han kommer gilla den.

2007-12-08 @ 15:55:44
URL: http://jul.inredningsmagasinet.se/
Postat av: therre

Haha, so much for surprise ;) Nåja :) Jo, hon får ett skönt jullov, men jag får inte heller lov förrän den 20:e, vet inte om jag kan ta mer än en veckas jullov, men hoppas på kanske två ;)

2007-12-08 @ 17:33:28
URL: http://www.therre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se