Heja Bamse

image305


Inte för att jag vet vad ni andra sysselsätter er med på en onsdagskväll, men jag ska ialla fall ägna mig åt BAMSE -världens starkaste björn.

Jag och maken roar oss nämnligen med att recensera barnfilm åt en stor dvd-site på nätet. Nu har vi knappt arbetat med det alls under hösten, det har varit sååå mycket annat på agendan. Men vi tänkte försöka få klar en till recension innan jul. Och vi har redan sett filmen. "Bara" kvar att skriva om den. Men det tar lite tid.

Först ska handlingen redogöras. Sen ett omdöme om själva filmen. Sen ska man avgöra huruvida bilden är bra, vilka brister den har, bildformat osv. Likadant med ljudet, rent, bra mixat, hur många kanaler... och sen extramaterialet. Som tur är innehåller barnfilmer inte så mycket extramaterial. För den biten tar tid. Speciellt om det är ett kommentarspår. Då får man ju se filmen en gång till innan man kan betygsätta det.

Så nu ska jag öppna Word och börja skriva!

Kommentarer
Postat av: therre

Blääää, lät ut tråkigt :P Jag hatar tecknat :P Utom Simpsons ;)

2007-12-20 @ 01:27:06
URL: http://www.therre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se