Konstigt väder

Allstå.. det är snart en vecka in på december - och det regnar.. i norra norrland! va???

Inse att vi ska frysa islyktor till min julestig som ska gå av stapeln sista veckan före jul.. det går ju skitbra när det är sånt här pissväder! Blä. I eftermiddag var det helt ok. Då var det "bara" kramsnö och varmt. Jag har knallat upp stigen - sex gånger - på min planering och snitslat banan med julgransglitter till om det skulle komma snö. Medan jag höll på med det kom mörkret smygande och det var varmt och skönt. Tillslut var det nästan helt mörkt. Kommer bli mysigt den 18/12 när vi ska gå julstigen.

För att få en uppfattning om tidsåtgång gick jag stigen med små, små steg. Stannade på varje station för att sjunga sångerna som hör dit, och så tog jag tid. Då går man runt på 10 min. Så med 30-40 ungar i släptåg att hålla reda på, samt med en historia att berätta borde vi landa på 25 min. Ca. Det blir lagom.

Men som sagt.. med sånt här väder blir det ju inga lyktor. Fast än hinner vi väl.

Sen får det ju inte vara -25 heller! Brrrr..

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Jag ska dansa snödansen bara för din skull ;)

Änglakram

2007-12-05 @ 23:04:23
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se