Lucia i kyrkan

Vi har varit på luciahögtid i kyrkan i eftermiddag. Det är väl typ enda gången på ett år vi besöker kyrkan. Men just lucia är så vackert så det tycker jag är mysigt att besöka.

När det var kanske en kvart kvar i kyrkan säger unge herrn: (och han passar på mellan sångerna, såklart. Som tur var viskade han)
- Mamma nu är jag trött på det här!

Sen förklarade han för farmor vad vi varit och tittat på i kyrkan:

- Först fick man prata såhär...Sen fick man bara viska. Sen släckte dom ljuset. Men det blev inte mörkt. Sen släckte dom mera. Men man såg ändå. Dom hade ljus. Jag sovde med pappas ben som kudde!

(fast det sista var inte sant.. han bara "vilade" mot benet, när han blev lite less!)

image283

Som vanligt svårfotograferat i kyrkan Åtminstone är vår kyrka väldigt ljuskrävande. Jag har fotat på ett antal dop och även varit bröllopsfotograf så jag har testat mig fram i denna kyrka några gånger. Och eftersom jag dessutom sålt min digitala systemkamera i våras äger jag ingen kamera med separat blixt.. därav kvalitén. Och stativ var inte att tänka på att ta med.. det var alldeles för mycket folk i kyrkan!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Intressant det där med ljuset....hur man släckte fast det inte blev mörkt men att man sen släckte mera...barn förklarar så logiskt..:)

Mysigt i kyrkan, har inte varit på Luciakröning sedan jag var med och sjöng längst fram i kyrkan...och det var måååånga årsedan.

Ängeln

2007-12-10 @ 09:03:02
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se