Inga linser

Jag använder linser - varje dag. Som regel använder jag månadslinser och under semestrar och om jag åker bort några dagar eller så använder jag endagarslinser.

Jag går och kollar ögonen en gång per år hos Synsam. men handlar inte linserna över disk hos dom, utan via deras egen webbutik http://www.synsam.se Detta funkar mycket bra. Alla mina uppgifter finns lagrade, jag ser när det är dags att boka ny tid och jag får bara köpa linser ett år efter senaste koll, sen måste jag göra en ny så jag vet att ögonen mår bra!

Idag är det 35 dagar kvar tills min nuvarande ordination upphör. Och jag har haft lite otur med linser det senaste halvåret. En lins har gått helt av! En har blivit taggad i kanten... Så två linser har jag fått kassera innan jag hunnit använda dom i 30 dagar. Undra varför? Så jag har, med andra ord, färre linser kvar än i vanliga fall den här tiden på året. Alltså tänkte jag göra en till beställning innan min ordination går ut. (Annars brukar det vara läge att beställa när jag precis varit på koll)

Men se det gick inget bra.

Linserna jag använder har utgått ur synsams sortiment. Och så står det att jag måste kontakta min optiker för att få prova ut nya...

Så irriterande! Hmpf...

Kommentarer
Postat av: S

Hej. Fin header. Lite mysig nu när julen närmar sig. Hihi =)

2007-11-30 @ 13:37:30
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag använder också linser, men beställer mina från YourLenses. Jag går givetvis och kollar synen regelbundet, men hos YourLenses reglerar jag detta själv, det finns alltså ingen spärr som gör att jag inte får beställa om jag inte har varit på kontroll. Det funkar kanon. Tror också att det är ganska bra priser.

2007-11-30 @ 16:46:53
URL: http://viaoar842.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se