Min söndag timme för timme

8:00 Sov jag fortfarande.

9:00 Hade jag varit vaken en timme. Kvart-i vaknade Lill-bus. Då grattade vi maken på farsdag. Han fick en sån här:
image118

Sen tog vi frukost.

10:00 Slog jag på en tvättmaskin och började dammsuga lägenheten. Upptäckte att ett ljus droppat från en vägghylla ned på golvet och över min Ergo-rapido. Morr!! Fick sanera den med hårtork och hushållspapper.

11:00 Tog jag på mig riktiga kläder och började göra en veckomatsedel samt handlingslista

12:00 Var vi och handlade. Förutom mat köpte jag godis och lott åt pappa. Lill-bus köpte sin sedvanliga söndagsefterrätt: Risifrutti.

image143


13:00
Jag hängde tvätt, satte på en till maskin och sen åt vi lunch. Fryspizza. Snabbt och enkelt. Och helt OK. Lill-bus gillade den inte!

14:00 Åkte vi till mina föräldrar för kaffe och tårta

15:00 Var fortfarande hos mina föräldrar. Var bland annat och kikade på julgranen min pappa huggit åt oss. Den verkade stooooor. Kommer bli tvungen att göra hål i taket om vi ska ha den. Haha?

16:00 Kom vi hem från mina föräldrar. Jag och Lill-bus stannade ute i snön som vräkt ned hela dagen. Vi åkte pulka och stjärtlapp, byggde en snöhäst och var allmänt snövilda. Dessutom satte vi på en sparklåda på Lill-bus lilla spark så hans älskade mjukistiger kan åka med.

image212


17:00 Var vi fortfarande ute. Gick in en halvtimme senare. Då hängde jag upp julbelysningen på balkongen. Den ska inte tändas än, men det är skönt att göra det när det är nollgradigt ute så man slipper frysa så väldigt!

18:00 Åt vi farsdagsmiddag. Kycklingspett i Tandorimarinad och pommes. Sallad på färsk spenat. Och en öl.

19:00 Tappade jag upp ett bad åt Lill-bus, hängde tvätt, laddae maskinen igen och fixade med Lill-bus kläder till morgondagen. Sen kröp jag ned till honom med en tidning.

20:00 Låg jag i Lill-bus säng och läste Pettson & Findus. Just före halv nio sa vi god natt och sen fixade jag fram mina egna kläder till morgondagen.

21:00
Försökte jag blogga. Men Blogg.se funkade urdåligt så det gick inte så bra?

22:00 Såg jag ett avsnitt av House på DVD

image213

23:00 Låg jag i sängen och läste lite

24:00 Släckte lampan för en stund sedan och somnade gott! Väcktes typ fem över av att traktorn kom och skottade gården. Men sov sen vidare...


Vad sysslade ni med?


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Lillepip

Gud vad mycket ni hann med ,t om gjorde en sån stor snöhäst,vad kul!!Sj möblerade vi runt o pysslade allmänt med det hela dan,det tog oxå tid,men fint blev det,må gott,pip

2007-11-12 @ 09:51:24
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Zack

Det var ju farsdag så jag lät mig uppvaktas :) som omväxling gjord jag inte annat än njöt, bloggade lite, drack massor med kaffe och hade en skön eftermiddags lur :)

Det är inte farsdag varje dag så jag passade på ;)

2007-11-12 @ 12:58:58
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Lotta

Oj! Vilken söndag!! Du fick ju massor gjort. Snöhästen var ju supercool.

2007-11-12 @ 16:44:13
URL: http://viaoar842.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Ungefär samma saker faktiskt, fast jag sov till tio så jag fick göra allt lite snabbare. Och så åt jag tacobiffar, klyftpotatis och salld till middag. Och såg dokumentären En fri kvinnas bekännelser på tv. Så gick ännu en söndag.

2007-11-12 @ 18:03:16
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Myra

Förmiddagen ägnades år barn och Maken, och eftermiddagen tillbringades på hästryggen. Här har vi knappt frost om mornarna än, än mindre nån snö på vintern. Det är en enorm skillnad på årstiderna. Så det är ju bra att jag har riktiga hästar. ;)

2007-11-12 @ 18:30:37
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se