Tidig morgon

Ytteligare en fredag. Ibland är det som att man inte hinner med alls. Först är det en låååång måndag och vips så är det fredag. Denna vecka har dock varit rätt normal. Jag har hunnit med alla dagar, om man säger så.

Slutar tidigt idag. Jag och Lill-bus ska dyka ned i jullådan och kolla om vi måste köpa glödlampor och så. Imorgoneftermiddag/kväll blir det Jul I Vårt Hus. Ska bli härligt. Jag kan inte vänta till advent. Och eftersom jag tar bort allt julpynt före nyår så hinner jag ju annars inte ha uppe det mer än tre veckor. Nej, nu får det komma fram. så jag kan dricka glögg på söndag efter skyltsöndag med julfint omkring mig. Inte till rosa gardiner... det skulle kännas märkligt!

Middagen är också planerad. Laxöring. Det är bara såsen som jag inte bestämt. Funderar på romsås...

Men först måste jag väl arbeta.

Är redan på jobbet. (gäsp) Det är liksom avigsidan med den tidiga dagen. Den är tidig i båda ändor!

Hur som helst ska jag i alla fall dricka kaffe strax. Och idag börjar vi träna till Lucia.

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Godmorgon ! :) Ha en bra dag,

2007-11-23 @ 06:49:44
URL: http://www.realemelie.blogg.se
Postat av: Cia

Barn och Lucia...

En jobbarkompis son var jätte duktig för något år sedan när de övade Lucia sånger.
Hon hämtade sin söta son på dagis och stressade iväg till mat affären.
Där bestämde han sig för att demonstrera sina nyfunna sångkunskaper.

Ivrigt sträcker han upp pekfingrarna som om de vore ljus och för armarna upp och ner varannan arm åt gången. Sen tar han i nere från lungorna och sjunger
-"Pippa pippa pippa"
Ehh Är det inte tipp tapp, tipp tapp?
Somen sjunger vidare ännu högre.
- "Pippa pippa pippa!

Barn är charmiga!

2007-11-23 @ 09:37:56
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ängeln

Jag tar fram mitt i veckan tänkte jag men glögg och julskyltning blir det allt.
Ha en trevlig helg.

Ängeln

2007-11-23 @ 13:43:40
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se