Mera dödsfunderingar

Det är mycket om döden nu i lill-bus huvud. Ändå har ingen av våra nära eller kära avlidit, som tur är... han frågar och undrar... och nu vill han att vi ska läsa Bröderna Lejonhjärta... så jag funderar om vi ska låna den efter att vi läst ut Madicken-boken vi håller på med nu. Men lite tveksam är jag. Han är ju bara nyss fyllda fyra...

Idag när vi var och handlade talade han ialla fall om för mig att:

- Jag ska ha en fågel, en docka och en fågel när jag dör?
- Jaha, sa jag. Var ska du ha det?
- På min grav. Vad ska du ha på din mamma?

image135

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilken fin liten kille, så söt :)
Ja du det där med döden, ngt de hör talas om men endå inte förstår. Det är svårt det där.
Bröderna Lejonhjärta en underbar bok men kanske oxå lite skrämmande.
Ha en fin kväll.

2007-10-13 @ 17:39:15
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: evans

Isac, min 5-åring, pratar också mycket om döden. För snart ett år sedan blev vår dåvarande hund påkörd - Isacs första möte med döden. Nu säger han att det gör inget om han dör, för då får han ju träffa Stella. Det är ganska jobbigt att föra sådana diskussioner med sin lille älskling...

2007-10-13 @ 17:44:21
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad gulligt sagt!
Jag har för mig att min äldsta dotter var lite över 5 då vi läste Bröderna Lejonhjärta och det gick bra men den är som sagt lite läskig på sina håll...
Ha en bra helg på dig och tack för besöket på min blogg förresten

2007-10-13 @ 21:42:21
URL: http://wagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se