Vattkoppor

Det går vattkoppor på lill-bus förskola. På min också för den delen.

Lill-bus har inte haft vattkoppor. Så det vore ju fint att få göra bort det när det inte krockar med en massa annat skoj som utlandssemestrar, julfirande, lucia och sånt. Det enda "hotet" är väl att vi åker till Stockholm om 3½ vecka... så får han nu krockar det säkert med den trippen....

Jag fick inte vattkoppor förrän när jag var fullvuxen. Tror det var hösten -93 och jag var 21 år! Jag och maken (nåja, då var han väl bara sambo) hade "barnvaktat" hans lilla kusin som då var 8-9 år.. Jag och hon hade legat under en filt och sett TV. Den natten fick hon vattkoppor... jag fick det exakt 14 dagar senare. Alla sa att jag skulle bli såååå sjuk, men jag var hur frisk som helst. Prickig som värsta salamin, men som tur var inte i ansiktet. Jag sov med bomullshandskar för att inte klia sönder dom. Men jag hade knappt någon feber alls... Exakt sju dagar senare var jag på jobbet igen.

Det är väl bara att hoppas att Lill-bus får det lika lindrigt om han får det nu!

image107





BloggRegistret.se





Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha...på nått sätt känns det som att det var Jag som smittade dig :P
Hoppas Johnny hinner få det och bli av med det innan ni åker =)

2007-10-04 @ 23:04:04
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se