En bra mamma och en dum mamma

- "Jag tycker det här är en bra mamma och pappa", sa lill-bus när han och jag hade det mysigt i badkaret efter middagen. Jag med en tidning och han med några plastfiskar han höll på att fånga. 
Jag kollade för säkerthetsskull att det var oss han menade, och det var det. Frågade då om han ville byta till någon annan mamma och pappa, men se det ville han inte. Klart man tar åt sig! Och det är tur det...

...för bara en timme senare klappade han till morsan i facet när han blev arg! Men när lilla mamma kröp ned i sängen och låtsades gråta under en kudde och vägrade komma fram för att hon fått "ont" var det en ledsen gosse. Han grät krokodiltårar - och vi lät honom hållas. Tillslut fick han nästan inte luft för all gråt. Så efter förlåt och blås på mammas kind var vi vänner igen och kunde ta oss an tandborstningen och kvällssagan. Tur det!

image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se