Kameran saboterad!

Lill-bus är sällan och rör sånt han inte får. Han sedan han var bebis vetat att han inte får röra TVn eller videon. Han fingrar aldrig på stereon, han har inte leksaker i vardagsrummet och så...

Men igår lyckades han.

Jag hade digitalkameran på golvet framför datorn eftersom jag just fört över några bilder. Telefonen ringde så jag satt och pratade, men jag satt kvar vid datorn. Lill-bus ligger på golvet och tvillar runt. Jag ser då att han rör kameran så jag ryar till lite och han slutar tvärt.

Sen tänkte jag inte mer på det förrän jag skulle ha kameran senare på kvällen. Då ser jag vad han hann göra! Han hade brytit i det automatiska linskyddet så det varken gick att öppna eller stänga.

Jag blev alldeles kallsvettig och gråtfärdig. Kameran är ju nästan ny. Den är köpt i maj iår! Vi hade främmande så jag ställde i alla fall inte till med någon scen, utan talade bara om att han sabbat min kamera och att vi skulle prata om det sen.

Jag riktigt såg tusenlapparna segla iväg framför ögonen på mig.

Men som tur var kunde maken peta linskyddets båda delar på plats igen. Puh så glad jag blev... Min kamera fungerade igen! Lycka

image89

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken tur att det gick att laga, annars kanske ni har någon försäkring?

2007-09-30 @ 11:12:05
URL: http://viaoar842.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se