Lördag med mycket innehåll

Här har jag inte visat mig mycket idag.

Men vi har fått tapetseringen fixad. Mor och far dök upp vid lunchtid för att fixa köket. Vi smet. Ut på stan för att shoppa joggingkläder och äta lunch. Bus hade bestämt sig för att äta tårta. Vi kompromissade med att han först fick käka korv. Han valde parisare. Sen tårta. Men caféet vi skulle på var stängt.... så jag och maken fick käka kebab. Sen gjorde jag rulltårtsbakelser hemma. Bus blev nöjd. Det var ju som tårta det med!

Mor och far fortsatte tapetsera.
Vi flydde igen.. kände oss i vägen. Gick ut för att leka i snön som kommit. Byggde snögubbe, pulsade och kastade snöboll. Maken for till biltvätten. Vi tog en promenad till samma ställe.

Tillbaka hemma hade tapetserararna slutfört. SNYGGT! Dom städade ihop och allihopa, mor och far, jag, maken och bus, drog till svärmor för middag.

Nu har vi tagit oss en sen dusch. Bus ska strax i säng och jag ska försöka hålla mig från att skruva upp gardinstång, hylla och dyl... jag tror inte jag lyckas. Bild på "nya" köket kommer när gardiner och allt annat är på plats.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Kul med lite nytt omkring sig och lukten av nytapeserat älskar jag :)

Låter skönt att smita när andra jobbar ;)

Ulle

2008-04-05 @ 22:38:38
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Sanna

Vad härligt att få nytt och fräscht. Hoppas du lägger in någon bild så man får se senare. Vad mycket snö ni har föresten?
Minns att du bodde långt upp i Norrland,men var????

Här i Sundsvall regnar det ikväll, men det är mysigt också. Hoppas ändå solen ska skina imorgon då dottern ska på förskolan för första gången på 15 dagar......Jo du, först hade hon påsklov och sedan åkte vi på magsjuka. Känns skönt att få ordning och rutin på tillvaron igen.
Kram!

2008-04-06 @ 21:36:02
URL: http://sannamarie.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se