Vet ni hur djävulen ser ut?

image565

(bild; stulen)

Jag stängde ju min förskola idag. Två pojkar, snart sex år, var sist. Vi gick till skogen, strax bakom knuten när bara dom var kvar. Snabbt hittade dom två grenaer som var "bössor" och dom gick på jakt. Dom ville att jag skulle följa med. Men snön är mjuk nu när det slaskar så skoterspåret är det enda som håller för en fullvuxen människa.

- Jag får gå här och hålla vakt, tyckte jag.
- Ok, tyckte dom. Du får kolla om djävulen kommer. Det är han vi skjuter.
- Oj, sa jag. Det ska jag göra. Men hur vet jag om det är djävulen som kommer. Hur ser han ut, så jag känner igen honom?
- Han har guldhorn, sa ena killen
- Och silver hår, tillade samma kille
Och så tilläger den andra killen:
- Och så går han omkring i röd pyjamas.



Kommentarer
Postat av: Mums

Ja det är roligt med dessa förklaringar från barn

2008-04-04 @ 20:47:32
URL: http://mumsfunderingar.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha "röd pyjamas" - Den var bra *S*

2008-04-05 @ 09:27:16
URL: http://mariashuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se