Den blåsiga dagen

En blåsig arbetsdag har tagit slut.

Vi har blåst omkring rätt mycket. På förmiddagen var jag med dom största barnen på två utställningar. Först fick dom titta på en massa isskulpturer och sen på en hederlig konstutsällning. (och självklart lite fika efteråt innan vi promenerade hem i blåsten). Sen i eftermiddag har jag varit ute i nästan två timmar i det blåsiga vädret eftersom vi var lite personalglesa (det är vi alltid på onsdageftermiddag) och då är det lättare att vara ute.

Har även hunnit med att torka golvet i skötrummet då ett barn fixat totalöversvämning. (sucka!)
Och så har jag sopat glas då ett annat barn viftade ned sitt mjölkglas vid mellanmålet så det gick tuuuusen bitar. (precis när jag var stressad)
Och naturligvis lite annat ditt och datt, som måltider, samlingar och vila...

Så nu när jag och lill-bus kommit hem - och IN - känns det rätt skönt.
 
Middag nästa. Sen blir det nog lite Yoga!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vilken dag. Ja jag kan föreställa mig att det kan bli händelsrikt på dagis emellanåt *S*... Vad kul att titta på isskulpturer. Men jobbigt med blåsten. Det är likadant här hos oss...

2008-02-13 @ 18:28:48
URL: http://mariashuvud.blogg.se
Postat av: Ängeln

För en gångs skulle har jag haft fet bättre här med vädret, gött!!

Det lät lite stressigt det där, tur att du har din Yoga!

Ängeln

2008-02-13 @ 19:41:23
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se