Air Contision ??? :-)

Jag har i samband med flygbokningen till Chania, Kreta, kontaktat Anna som driver ett hotell vid namn Haris Room. Vi har bott hos henne i lilla byn Georgioupolis en gång tidigare. Fick svar nästan omedelbums om att hon har en lägenhet åt oss den tid vi önskar.

Jag svarade att vi var intresserade men undrade varför den var 5 euro dyrare per natt än för två år sen (och för all del sen i fjol med, eftersom jag mailade ang. rum även då. Fast då blev det annan ort i. Men jag vet ju vad hon svarade för pris). Och så frågade jag om det var en lägenhet med två rum.. svaret, på hennes inte allt för perfekta engelska blev följande (hon är bättre på tyska, men det kan inte jag!)

Hi Linda
you did not have to get the air contision, you can have the apartement with out air contision . The apartement is wit two rooms.
Regards Anna

OK, då vet vi... :-)

image382

Bild från Haris Room's nät-sida



Kommentarer
Postat av: Cia

*ler* Ja ser man det bara i sin mening så förstår man ju att ni får svettas om ni vill.

2008-01-23 @ 19:07:15
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Sofie

Hihi...ja det kan bli rätt tokigt när engelskan är sådär lagom knagglig *ler*
Nu ska jag roa mig med att städa badrummet..*pust* det är nog det tråkigaste rummet att städa...

2008-01-24 @ 10:40:15
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se