Alla hjärtans dag...

Snart är det Alla Hjärtans Dag. Vi brukar fira lite... vi firar allt som går att fira. Födelsedagar, bröllopsdag, förlovningsdag, alla hjärtans, halloween, påsk, jul, midsommar, valborg.. och säkert nåt mer... Alltid skoj att hitta anledningar att fixa till det lite extra.

Hur som helst så har jag varit och köpt en present till Lill-bus. Han ska få ett nytt silverhalsband. Han har haft en silverkedja med sitt stjärntecken - en jungfru - om halsen. Men det gick sönder för ett år sen, och vi har inte fixat någon ny. Så nu har jag köpt nåt nytt till halsen.

Jag var in på en av guldsmedsaffärerna idag och undrade om dom hade några barnhalsband.
- Jodå, sa hon i affären (det var en äldre dam) och plockade fram glittriga fjärilar, änglar och allt vad det var med strass och diamanter.
- Nja, tyckte jag. Det där är nog lite väl glittrigt. Det är till en pojke...
- Åh, nä då går det inte, sa hon. Sen plockade hon fram grövre smycken. Bland annat ett snyggt hänge med dubbla id-brickor, typ. Fast det var väl så tungt, tyckte jag. Åtminstone om det är tänkt som ett halsband som ska vara på jämt.
- Nja.. då finns det nog inte mycket. Det är om han kan ha en hästsko eller nåt..., tyckte kvinnan.
- Har ni inga månadsstenar? undrade jag.
- Men kan pojkar ha det? undrade kvinnan.
- klart dom kan, tyckte jag. Jag har då månadstenar som är runda och så.. inte hjärtan och annat tjejigt.
Hon tog fram stenarna, tveksamt, och visade. Där fanns det ju ett perfekt halssmycke åt lill-bus. En liiiiten liiiiten sten (grön) med en delfin runt om. Utmärkt. Han gillar ju fiskar (ja, delfin är väl inte en fisk, men ändå...)
- Den vill jag ha, sa jag.
Och kvinnan i affären tog lös den och tillade...
- Ja är det ett litet barn så går det nog bra!
Hon tyckte inte alls att hänget passade till en liten kille. Men det tyckte jag.

Halssmycket är inslaget så jag kan inte fota det. Men färgen är den här (augusti) Och delfinen med stenen ser ut ungefär som på armbandet brevid. Man får tänka sig kombinationen! Haha... I silver då...
image405 image406

Kommentarer
Postat av: therre

Det blir nog bra :)

2008-01-31 @ 18:14:59
URL: http://www.therre.se
Postat av: Cia

Jag har bra fantasi och tror det blir jättefint!

2008-01-31 @ 18:46:13
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ängeln

Att allt ska vara så könsstyrt (kan man säga så?).
klart killen kan ha en månadssten. Augusti är min månad också :)

Ängeln

2008-01-31 @ 22:14:17
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Maria

Men, vad dumt av henne att låta sådär i affären. Det kallar inte jag att vara serviceinriktad. Tycker att det låter superfint i alla fall, och en delfin med en sten passar väl hur bra som helst till en kille !! Ser fram emot en bild sen när han fått sitt paket =)...å du...är inte delfin en fisk *funderar*

2008-02-01 @ 08:59:44
URL: http://mariashuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se