Bortstädade gäster

Nu har dom åkt - Våra gäster. Hörde att deras väckarklocka ringde tio i sju i morse. Men med tanke på att vi själva la oss vid två tiden igår så var jag alldeles för trött för att stiga upp. Däremot tvingade jag upp maken för att stänga dörren till lill-bus rum innan dom äntrade toan/köket för morgonfix. Sen låg jag och lyssnade ett tag på när dom donade. Tanken var att vi skulle upp och säga hejdå ordentligt innan dom drog.

Men det blev visst inte så... jag vaknade till - igen - fem i halv nio och reagerade på att det var så tyst... Tänkte faktiskt att dom var väldigt lågmälda av sig. Sen såg jag att inga lampor lös. Då kikade jag ut bakom rullgardinen och såg att deras hyrbil var borta. Dom hade åkt. Och vi hann inte säga hejdå. Det låg en lapp på köksbordet.

image337


Så jag svarar väl:


DET VAR JÄTTEROLIGT ATT NI KOM. NI ÄR ALLTID VÄLKOMNA!
Hoppas du hade kul på din träff, A, idag och att dina nätpolare var lika trevliga "live".
VI SES!
KRAMISAR



Enligt planerna i mitt lilla huvud är tanken att när jag bokar årets Greklandsresa tar vi oss ned till Sthlm ett par tre dagar före "avfärd" och snyltgästar på denna familj. Passar på att besöka Grönan/Skansen elelr nåt sånt, sommartid. Hoppas mina planer går att genoföra. Dessutom funderar vi på att åka tåg ned till sommaren, eftersom Lill-bus pratar hemskt mycket om just tåg. Och det där med att flyga är han ju typ proffs på redan vid sina unga fyra år. (Jag räknade för skojs skull ut att han lyft med ett flygplan 18 gånger i och med att vi som regel har anslutningsflyg när vi ska vidare mot Grekland - tåg har han däremot bara åkt i Stockholm, och då är det frågan om pendeltåg)

Lite tomt var det allt i eftermiddag. Och dammigt! haha... Lill-bus var jättetrött i kväll. Det har tagit på krafterna att ha jullov. Han har ju bara varit själv med sina föräldrar i fem dagar (sex med imorgon) av sina 18 dagar ledigt.

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Tack att du står på min sida när det gäller Rusta=)
Lampan var fin men jag hade tänkt på Rusta varje gång jag såg den....=(
Hoppas ni har det bra!!
Kram!

2008-01-05 @ 23:22:03
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Cia

Mmm Grekland... Det ser ut att vara semestertankar i alla bloggar idag... Jag vill också till Grekland, hoppas en sen höstsemester går att fixa i år också.

2008-01-06 @ 03:19:35
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se