Drygt tio veckor till påsk

Så var det vardag igen.

Bara 10,5 veckor till påsk. Fram till dess är det vanliga hundveckor som gäller.

Men idag gick det rätt bra. Nästan tre veckor ledigt kändes förståss. Men, men.. Visst hade jag kunnat sova längre på morgon. Visst hade jag kunnat tänka mig att ta hand om vardagssysslorna redan på förmiddagen för att ägna eftermiddagen till roligheter. Och visst skulle jag kunna tänka mig att vara uppe sent även ikväll. Men nu är det inte så, och det är väl bara anpassa sig.

Jobbet gick bra. Det rullade på som vanligt. Jag fick veta vad mina kollegor planerat att jag ska syssla med till våren. Och det är väl bara att finna sig i det också, eftersom jag struntade i planeringsdagarna och gick hemma med semester istället. Nu finner jag mig lätt i det. Det var bara bra saker, så jag har inte så mycket att protestera mot. Blir nog en rolig vårtermin.

En halvtimmes rask promenad hann jag med på min lunch. Och 40 minuters styrketräning efter middagen. Så jag är rätt nöjd.

Imorgon är det tisdag!

Kommentarer
Postat av: sanna

Go kväll!
Just nu avundas jag dig som har ett jobb, arbetskompisar och rutiner. Förstår att man blir lite trögstartad efter att ha varit ledig så länge....men jag har uppe 5 eller 6 vardag som helg.
Hoppas det är ett jobb som du verkligen trivs med - det verkar ju så. Just nu känner jag mig lite som Pippi Långstrump när hon ville gå en dag i skolan för att få jullov. Så är det nästan för mig också...hi.hi....ge mig ett jobb så att jag också kan få åka på semester och säga att jag är ledig.
Ha det så bra!
Kram!

2008-01-07 @ 21:35:07
URL: http://sannamarie.bloggspace.se
Postat av: Cia

Hundveckor var ordet sa Bull... Ja hundveckor sa Bill!

2008-01-07 @ 21:46:42
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se