Julgransplundring

Imorgon dansas julen ut på jobbet. Hemma har den varit utslängd sen annandagjul. Och nyårspyntet har hunnit iväg även det. Men på jobbet är det fortfarande rött med ljusstakar, stjärnor och julgran. Så nu är det läge att avsluta för denna gång. Ett barn undrade varför vi hade kvar julpyntet. Det hade dom ju inte kvar hemma längre.

Så lite dans, lite fiskdamm och så popcorn och lite gotta. Det blir säkert uppskattat. Jag är inget fan av julgransplundringar. Men det hör väl till, antar jag. Även om jag inte varit på en enda julgransplundring när jag var liten.

Såg i annonsbladet att det är julgransplundring i Folkets Hus på söndag. Funderar om vi ska gå med Lill-bus. Men jag tror vi skippar det. Dels är han inte mycket för folksamlingar. Och sen är ju julen väldigt passé hemma hos oss. Det känns nog nästan lite konstigt att möta tomten igen. Eller?

Tja, vi får se vad vi roar oss med under helgen. Låter vädret bestämma lite och så...

Men morgondagens plundring får jag delta på i alla fall. Vare sig jag gillar det eller ej!

image342

Såhär såg INTE var gran ut när vi slängde bort den.
Den var grön och fin (och lite barrande) efter att stått ha framme mellan 12 och 26 december


Kommentarer
Postat av: Ängeln

Nu är jag tillbaka. Var ett ofrivilligt bloggavbrott men nu är jag tillbaka.
Hoppas allt varit bra (känns som man missat en del).
Ta hand om dig......nu måste jag vidare för att sedan förhoppningsvis hinna komma tillbaka och se vad du haft för dig under dagarna som gått.

Kram
Ängeln

2008-01-09 @ 22:16:57
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ängeln

Tittar in och önskar dig en bra dag!!!
Tittar in senare igen för att se om min önskan hade någon verkan :)

Kram
Ängeln

2008-01-10 @ 13:08:37
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Anonym

Man kanske ska samla alla dessa granar och sälja dem nästa år som barrfria granar.

Julen är borta även hos mig sen i söndags.

Vet inte om kommentarerna kan komma iväg för blogg.se strular som vanligt men jag testar.

Sänder en kram och önskan om en trevlig kväll

//Zack

2008-01-10 @ 18:10:09
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se