Mina glasögon pajjade

Jag är ju halvblind utan synhjälp. Nästan. Men jag är en linsare. Alltså jag använder bara glasögon en halvtimme på morgonen, typ. Och så nån timme på kvällen. Men det händer ju att man måste ha dom på dagen nån gång. Om man är förkyld eller så... och nu har mina glasögon pajjat. Dom knäckes över näsan.

Jag har båglösa glasögon. Så den där mittgrejen över näsan sitter med två fästpunkter på vardera glas. Och nu har en gått sönder. Så glasögonen hänger lite lagom snett och slappt på näsan. Går väl an hemma i TV-soffan. Funkar INTE på jobbet.

Morr...

Maken får prova löda under helgen men jag måste väl även beställa hem några för påtittining från nån nätbutik. För nya dyra från optikern köper jag INTE - inte i och med att jag använder dom typ två timmar per dygn. Ibland inte ens det!

Kommentarer
Postat av: therre

Min pappa har envisats i en herrans massa år med att bara köpa med samma styrka på båda ögonen - du vet, typ från Clas Ohlsson, OK o sånt där ;) Så när han fyllde år tog vi han till optikern o i julklapp beställde vi glasögon åt honom från en nätbutik (minns inte utantill vad den hette) och där kostade de bara 500:-! SKITBILLIGT!

2008-01-11 @ 05:58:08
URL: http://www.therre.se
Postat av: therre

Ja, det var ju hutlöst då vi tog min pappa till syndundersökningen o en gammal tant var där o köpte glasögon för sextusen! Herregud så billigt de hade kunnat komma undan!

2008-01-11 @ 09:29:42
URL: http://www.therre.se
Postat av: Cia

Hua hemska tanke... själv har jag också båglösa glas i titan (nickel alergiker) Själv kan jag inte använda linser på jobbet... har för totta ögon på morgonen. Linser hör semestern till ;-). Skulle mina gå sönder skulle optikern helt klart få fixa dem även om jag var linsare. Mina glasögon har hållit i snart 8 år. DÅ får de kosta ;-)

2008-01-11 @ 09:37:39
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ängeln

Aj då, man blir ganska handikappad utan.
Satte mig på mina en gång för ånga årsedan och jag ser riktigt dåligt. Blev fullständigt panikslagen, hade linser också på de tiden men skulle det hända idag när jag inte har linser skulle jag få panik.

Hoppas du lyckas löda ihop dem.
Ha en skön fredag!!

Ängeln

2008-01-11 @ 13:19:07
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se