Piratsvärd och våfflor

image372
 Lill-bus har senaste tiden börjat fascineras av sjörövare. Vet inte riktigt varför. Så i morse fick han se på film -
Kapten Sabeltand - och efter det skulle han såklart själv vara sjörövare.

Visserligen tordes han inte se filmen riktigt klart. Han övergav den när en av figurerna i filmen skulle gå på plankan och hoppa ned till hajarna. Haha... men sen gick han här hemma och fäktades med sugrör. Och eftersom vi var på väg och handla så fick han köpa två svärd så han kunde fäktas lite mer ordentligt sen. Han följde med till affären med ögonlapp, snusnäsduk på huvudet och ditmålat skägg. Sen gick han omkring inne på affärerna och ropade SJÖRÖVARE och viftade med sitt nya svärd!

Till lunch önskade den lilla piraten våfflor. Och eftesom det var lördag så.. men vi grundade med lite grillad fläskfilé och sallad. Sen högg han in på våfflorna - ja vi med, försåss...

image373


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jo, pirater ligger nog i tiden med alla döskallar som finns på alla tröjor. Tror ingen förknippar dem med skelett och död, utan just kanske för pirater.

Ja, tidig middag....ha ha..har man varit uppe sedan 5.30 så är man vrålhungrig vid 14-tiden. Sedan är min dotters alla dagar sig lika, vare sig det är helg eller vardag så vaknar hon vid samma tid. Skulle inte kunna ha middag 19.30 - liksom en halvtimme före innan hon somnar. Men jag saknar min vuxen tid. Minns på den tiden maken och jag kunde hyra två till tre filmer och sitta uppe halva natten och mysa - det känns som evigheter just nu.
Men allt har ju sin tid, eller hur?

Hoppas ni får en trevlig lördag. Lät ju gott det där som ni ska käka.
Såg du föresten "Lets Dance" igår. Jag såg bara vem såg åkte ut - ska se reprisen med min väninna imorgon. Jag gillar ju Matte, så snygg och väninnan spanar in grisbonden Karl-Petter. Tur att våra män ska snickra ihop ett tak på badrummet så att vi får kolla ifred ;0)
Kram!
Sanna

2008-01-19 @ 17:22:17
URL: http://sannamarie.bloggspace.se
Postat av: Cia

Ohhh nu blev jag sugen på vispad grädde sylt och pannkakor (Är inte så sugen på våfflor nuförtiden fast det nästa är same same)

2008-01-20 @ 15:50:41
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se