Skrillor

image378
Tog lill-bus till skridskobanan direkt efter jag slutat jobba idag. Den ligger alldeles vid hans förskola så jag tog med mig skrillorna till oss båda och sen var det bara åka. Vi har inte kunnat åka en enda gång i vinter. Det har ju inte varit väder för att spola upp någon isbana... det har ju bara regnat. Men nu så...

Lill-bus hade nya skrillor. Och jag hade nyvässade. Isen var kass och belysningen avslagen. Men det gjorde inget. Vi hade kul ändå.

Lill-bus börjar bli riktigt duktig på skridskor. Men så var han ju bara två år och fyra månader när jag tog på honom skridskorna första gången. Haha... och det gick bra redan då. Detta är med andra ord hans tredje skridskosässong. Nu låter det som att vi är ute och åker JÄMT, men det är inte sant. Några gånger per vinter brukar det bli. Dom spolar inte isbanan så länge. Slutar till sportlovet. Och före jul har dom inte börjat. Så man har några veckor på sig per år... om man inte vill åka på konstfruset och konkurrera med bandyträning, konståkning och allmänhetens friåkning. Och det ids vi inte. Inte när vi har en bana 300 meter från hemmet.

Hoppas det får vara bra väder så vi hinner åka några gånger till. Idag hade vi inte med någon klubba och boll. Det får blir nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Cia

När det gäller snö: Jag kan ju bara hålla med! Antingen eller.
Ja det känns i din blogg att du trivs med livet och tillvaron. Säkert en av anledningarna till att jag följer den!

2008-01-21 @ 22:19:51
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: therre

Jo, den fungerar. Men inet som den ska ;) Det är så att jag har kopplat ihop två adresser till samma "pingande" så oftast visar den bara att jag uppat från ena adressen, men lägg till www.lantligromantik.se så ser du alltid när jag uppar! :)

2008-01-21 @ 22:35:53
URL: http://www.therre.se
Postat av: Sofie

Jag överlevde!
Fick sprutan i armen så har ingen aning om det smakade äckligt *ler*
Ska tillbaka inom en månad och få en dos till...sen en inom sex månader..sen är jag immun i 25 år..så då är det värt 1500kr även för en fattig student :P

Sov Gott!

2008-01-21 @ 22:37:54
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Så härligt - få saker känns så underbart som när man varit ute med dem och umgåtts. Röda kinder och snoriga näsor och alldeles trötta ben.
Vi har inte kommit iväg än på någon skridskobana - väntar både på bra väder OCH på att sotra familjen är samlade *hehe*

2008-01-22 @ 09:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se