Snöstorm

image384


Jösses vad det snöar.. och blåser.

När jag skulle hem från jobbet stack bara handtaget på min spark upp ur snön. Resten var begravt. Bilar kör fast mitt inne i samhället. Jag har skickat maken och handla efter jobbet. Han sa att det står bilar lite över allt. Och påpekade att det var tur vi hade framhjulsdrift en sån här dag. Hoppas han tar sig hem.

Lill-bus ville stanna ute och leka en stund. Tror jag det. Vi som knappt haft snö på hela vinter. Nyss inkommet såg han ut som en liten snögubbe hela han.

image385

Så här såg det ute mitt inne i centrum tidigare idag.
(bilden lånad från kommunens hemsida)


Kommentarer
Postat av: Cia

Här var det åter plusgrader och all snö är borta, fast det blåser lite mer än vanligt. 75% av företaget ska upp till Åre den 7e Februari, de har börjat oroa sig... men er snöstorm ser ju lovande ut för deras del.

2008-01-24 @ 18:17:24
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: MissyElliot

shittes pommesfrites...

här är det barmark och inte en snöflinga så långt ögat når...
Kan du skicka ner lite hit till Småland är du snäll...
:-)

2008-01-24 @ 19:44:10
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: ewa

Vi hade det ovädret i natt och halva dagen idag.
Nu ska jag ut och skotta undan lite runt portar och farstubroar.
kram ewa

2008-01-24 @ 20:31:47
URL: http://trollmor.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se